5 sposobów na skuteczną reklamę w internecieChcesz reklamować swój biznes w Internecie, ale nie wiesz, na jaką reklamę się zdecydować? Poniżej twórca strony LukaszWisniak.pl przedstawia Ci 5 najbardziej popularnych i najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie swojej firmy.

  1. Pozycjonowanie stron internetowych

Jest to najczęściej wybierana forma promowania strony internetowej przez przedsiębiorców zarówno lokalnych firm, jak i tych międzynarodowych. Jeśli decydujesz się na pozycjonowanie swojej strony internetowej, to wybierz usługi freelancera lub agencji SEO. Pozycjonowanie samodzielne jest bardzo czasochłonne i jeśli nie masz doświadczenia może ono spowodować odwrotne efekty. Najlepiej oddać te obowiązki profesjonalistom i mieć pewność, że usługa zostanie wykonana na wysokim poziomie i przyniesie oczekiwane efekty. Dzięki pozycjonowaniu możesz poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce Google, a tym samych zwiększyć ruch i ilość konwersji na stronie.

  1. Reklama w Google Ads

Reklamowanie w Google Ads to kolejny bardzo popularny sposób na wypromowanie swojej firmy. System Google Ads proponuje przeróżne formaty reklam, które wyświetlają się w różnych miejscach, dzięki temu każda firma może znaleźć sposób odpowiadający na ich potrzeby. Lokalne biznesy mogą skorzystać z reklamy lokalnej, a sklepy e-commerce z reklamy produktowej czy promowaniu w sieci wyszukiwania. Swoją firmę możesz też reklamować w serwisie YouTube albo w sieci reklamowej, dzięki której możesz stworzyć reklamę display, dopasowującą swój rozmiar, format i inne elementy do określonego miejsca w wyszukiwarce i innych stronach partnerskich. 

  1. Profil Google Moja Firma

Jeśli posiadasz biznes lokalny i chcesz dotrzeć do klientów, którzy znajdują się w Twojej lokalizacji pierwsze, co powinieneś zrobić, to stworzyć profil Google Moja Firma. Dzięki temu informacje o Twojej firmie wyświetlają się w Mapach Google, więc może znaleźć Cię każdy, kto szuka usług w okolicy. W takim profilu możesz dodać wszystkie potrzebne informacje — nazwę firmy, adres, numer telefony czy godziny otwarcia. Masz możliwość umieścić tam link do swojej strony lub mediów społecznościowych oraz pozyskiwać opinie od klientów.

  1. Media społecznościowe

Media społecznościowe to miejsce, w którym możesz swój biznes wypromować za darmo lub zapłacić za dodatkowe promowanie. Prowadząc profil na Facebooku, Instagramie, LinkedInie czy innych portalach, budujesz widoczność swojej marki, a także świadomość jej istnienia. Jeśli pokazujesz się potencjalnym klientom w internecie i dodajesz tam aktualne posty czy zdjęcia, użytkownicy wiedzą, że Twój biznes prężnie działa. Możesz też skorzystać z płatnego promowania, które umożliwia reklamowanie biznesu i kierowanie kampanii do konkretnych grup odbiorców — możesz ustawić wiek, płeć czy też zainteresowanie lub lokalizację użytkowników.

  1. Firmowy blog

Blog to element strony, który powinien mieć każdy przedsiębiorca, chcący rozwinąć i dobrze zareklamować swój biznes w internecie. Na blogu możesz umieszczać artykuły i wpisy, które będą zawierać słowa kluczowe korzystnie wpływające na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Możesz tworzyć teksty w formie wskazówek i poradników dla klientów lub np. zestawienia produktów czy rankingi sprzętów. Pamiętaj tylko o tym, by frazy kluczowe były tam zawarte w sposób naturalny, wyszukiwarka Google zwraca na to uwagę.