Reklama Outdoor

Czym jest reklama typu Outdoor, czyli OOH – out-of-home? Warto wiedzieć o niej więcej, ponieważ to najstarsza i najpopularniejsza forma promocji. Opiera się na prezentacji treści, z którą konsument zapoznaje się wizualnie, ten sposób zapewnia wysoką częstotliwość kontaktu z kampanią reklamową. Ten typ reklamy wykorzystuje graficzne symbole marki i proste komunikaty, dzięki czemu ułatwia zapamiętanie i identyfikację marki. Cechą charakterystyczną reklamy Outdoor jest też jej aktywność przez 24 godziny na dobę, przez wszystkie dni tygodnia, nie trzeba jej włączać ani wyłączać (brak deklaratywności). Notuje się też wysoki dochód z tego rodzaju inwestycji.

W Polsce na co dzień reklama tego typu konsumowana jest przez 9 godzin i 38 minut. Cały ten czas, świadomej konsumpcji mediów, nazywany jest dobą mediową. Reklama Outdoor ma aż 20% udział tego czasu. Oznacza to, że konsumenci funkcjonują w obrębie reklamy zewnętrznej godzinę i 56 minut na dobę. Najefektowniejszymi godzinami dla sprzedaży tego typu reklamy są godziny między 06 rano a 18, a swój szczyt osiągają między 12 a 15, co pokrywa się z czasem największej aktywności zakupowej konsumentów.


Podsumowując zalety reklamy OOH:
- masowy i szeroki zasięg – jest zawsze widoczna przez wszystkich poruszających się po mieście,
odbiorca jest bardzo otwarty na kontakt z otoczeniem i zwraca uwagę na szczegóły ekspozycji,

- bezpośrednie działanie – ustawiając reklamę w konkretnym miejscu, możemy mieć pewność bezpośredniego,
trudnego do pominięcia i wielokrotnego kontaktu odbiorcy z treścią reklamy,

- prosty i skuteczny przekaz – ekspozycja marki zależy tylko od układu i sposobu prezentacji treści,
może być ona kolorowa i awangardowa lub bardzo prosta i elegancka,

- efektywność – konkretne narzędzia planujące kampanię pozwalają na precyzyjne dopasowanie reklamy do odbiorcy,

- skuteczna absorbcja przez konsumenta – dzięki wielokrotnemu kontaktowi z odsłonami
tej samej kampanii przekaz reklamowy jest przez odbiorcę z łatwością zapamiętywany,

- długotrwałe działanie – reklama widoczna jest non stop,

- niskie koszty dotarcia do potencjalnych klientów w porównaniu do innych klas mediów,

- brak deklaratywności – odbiorca reklamy outdoorowej, by ją zobaczyć,
nie musi kupować gazety, włączać telewizora czy mieć dostępu do Internetu,

- wysoki zwrot z inwestycji – wg niezależnych badań każda zainwestowana w outdoor złotówka zwraca się niemal trzykrotnie.


W naszej ofercie również znajdują się produkty reklamy zewnętrznej:
- plakaty,
- billboardy,
- citylight,
- reklama LED,
- samoprzylepne folie reklamowe (okna, drzwi),
- kasetony,
- płyty dibond oraz pcv z oklejeniem.

Żródło: Badanie Consumer Connection System (CCS) zostało przeprowadzone przez grupę Aegis Media w listopadzie i grudniu 2010; zrealizował je instytut badawczy Ipsos Polska.


© 2018 Mega Group. Wszystkie prawa zastrzeżone. Powered by Mega Group